ورود به مدیریت فروشگاه





  بازيابي رمز عبور؟

رونق کسب و کار با رعایت این اصول

این بخش دستورالعمل است و باعث می شود در موارد کلیدی کسب و کارمان تفکر کنیم و تصمیمات صحیحی اتخاذ کنیم . پاسخ شما به سوالات ذکر شده دیدگاه واقع بینانه ای از شرایط کسب و کاراتان را ارائه می دهد. بنابراین توصیه میکنیم برای استفاده مفید از این بخش حداقل 2 یا 3 ساعت وقت اختصاص دهید و با تعمق و حوصله فراوان به سوالات پاسخ دهید.

پس از مدتی این دستورالعمل ها باعث رشد کسب و کارتان می شود ! نکته آخر اینکه هیچ یک از این دستورالعمل ها توسط خودمان طراحی نشده اند و از مطالب معتبرترین سازمان های آموزش مدیریت در انیا اتخاذ شده اند.

1- کسب و کار شما چیست؟

کسب و کارتان را با سودی که مشتریان می رسانید تعریف کنید . از دیدگاهی بسیار کلی به موضوع نگاه کنید . مثلا یک شرکت اتومبیل سازی کارش آسان کردن و لذت بخش کردن جابجایی است . یک مشاور بازاریابی کارش ارائه مشاوره نیست ، بلکه کارش کمک به مدیران برای رشد کسب و کار است.

2- رسالت سازمان شما چیست ؟

در یک جمله بگویید که هدف نهایی شما چیست؟ یعنی مشتریان شما به چه چیزی نائل خواهند شد و از چه مشکلاتی دوری خواهند نمود.

3- دوست دارید مشتریان شما کسب و کارتان را چگونه تشریح کنند؟

اگر یکی از مشتریان شما بخواهد کسب و کارتان را به دوستش معرفی کند ترجیح می دهید چه جمله ای بگوید؟

دوست دارید از چه صفت هایی برای تشریح کار شما استفاده کند؟مثلا فغروشنده جدیدترین کتاب های کسب و کار ، ارائه دهنده خوشمزه ترین کباب های کوبیده یا ...

4- مشتری رویایی شما کیست؟

اگر تمام افراد ایران حاضر می شدند مشتری شما شوند شما چه افرادی را انتخاب می کردید؟ مشتری ایده آل خود را از نظر محدوده سنی ، محل زندگی ، درآمد ، تحصیلات و... تعریف کنید.

5- از دیدگاه مشتری رویایی شما چه چیزی ارزش محسوب می شود؟ و مهمترین ارزش کدام است؟

فرض کنید شما هتل دارید . از دید مشتری ایده آلی که در سوال قبل مطرح شد مهم ترین ارزش بیرای مهمان هتل شما کدام است؟

زیبایی اتاق ، دکوراسیون متفاوت ، غذای خوشمزه ، کارکنان خوش برخورد یا ....

تمام این موارد مهم هستند ولی سعی کنید مهم ترین ارزش مشتری رویایی خود را بیابید ، یعنی موردی که باعث می شود مشتری سمت شما بیاید.

6- برتری اصلی شما کدامند؟

چه توانایی یا مهارت خاصی دارید که باعث می شود خواسته های مشتری را برآورده سازد؟ بسیاری از کسب و کارها به این دلیل افت می کنند که برتری های خود را به مرور زمان به فراموشی می سپارند.

7- شرکت شما چه کاری را بسیار بهتر از دیگران انجام می دهد؟

در چه زمینه ای خارق العاده هستید؟ چه چیزی شما را از رقیبان برتر می سازد ؟ این کار صرفا به محصول محدود نمی شود شاید شما محصولی مشابه با رقیبان می فروشید ولی خوشرویی و دلسوزی تیم پشتیبانی شما برتر از تمامی رقیبان باشد.

8- رقیبان شما چه کسانی هستند؟

چه کسانی محصولات و خدماتی مشابه شما ارائه می کنند؟ فهرستی از این افراد تهیه کنید این ددگاه اشتباه را کنار بگذارید که من آنقدر برتر هستم که نیازی به شناخت و بررسی رقیبان نیست.

9- بزرگ ترین و مهم ترین رقیب شما کدام است؟

بزرگترین رقیب خود را مشخص کنید . فرض کنیدمشتری با شما برخورد کند و نخواهد از شما خرید کند ، به احتمال زیاد به چه کسی مراجعه خواهد نمود؟

10- چرا برخی از مشتریان از رقیب شما خرید می کنند؟

آنها با اینکار چه مزیتی دریافت می کنند که شما آنرا ارائه نمی دهید؟

11- سودآورترین محصول یا خدمت شما کدام است؟


بیشترین سود را در ماه از ارائه کدام محصول یا خدمت به دست میاورید؟ چگونه می توان فروش ان محصول پرسود را افزایش داد؟

12- ارائه کدام محصولات و خدمات را باید متوقف کرد؟

آیا محصولات یا خدماتی دارید که با متوقف کردن ارائه آنها ، تغییر قابل توجهی در سود ایجاد نشود و وقت بیشتری آزا شود تا بر ارائه محصولات سودآور تر کار کنید/

13- چه کارهایی می توان انجام داد تا مشتریان کنونی رقیبان به سمت شما جذب شوند؟

چه تغییراتی باعث خواهد شد تا مشتریان رقیبان به این فکر بیفتند با خرید از شما مزایای بیشتری دریافت خواهند کرد؟

14- چگونه می توان عملیات بازاریابی را بهبود بخشید تا علاقمندان بیشتری حاضر شوند اطلاعات تماس خود را به شما بدهند؟

مثلا آیا می توانید با ارائه هدایای مرتبط با محصولات خدمات خود را در نمایشگاهی ارائه دهید و به ازای آن از مخاطبان بخواهید اطلاعات تماس خود را مثلا آدرس ایمیلشان را به شما بدهند.


در ارتباط باشید

اگر در طول فرآیند ایجاد یا مدیریت وب سایتتان به مشکل یا ابهامی برخورده اید یا برای پاسخ به هر سئوالی که برایتان ایجاد شده است ،
می توانید با بخش پشتیبانی بیزنا در تهران با شماره تلفن 44386106 و 44386108 و همراه 09376166592 و یا ایمیل bizna24@gmail.com یا از طریق فرم ارتباط با ما تماس بگیرید.

اطلاعات تماس

آدرس شرکت
تهران ،ستارخان ،خیابان رحیمی اصل ،کوچه ششم شرقی شماره : 09376166592 - 021.88996492