به گزارش خبرگزاري موج، محمد سالاري با بيان اينکه بي ميلي به پرداخت اعتبارات مترو نشان مي دهد که با وجود تکرار مداوم شعار “مردم” دولت هيچ علاقه اي به رفاه و آسايش پايتخت نشينان ندارد، تصريح کرد: اعتبار مترو آن قدر مظلوم بوده که پس از سال ۸۸ و عدم واريز آن از سوي دولت، اين اعتبار در سال ۹۰ وارد بودجه عمومي کشور شد اما دولت باز هم از پرداخت آن سر باز زد . وي به اظهارات شهردار تهران در رد اظهارات دولت مبني بر افزايش ۵ برابري بودجه مترو اشاره و تصريح کرد: دولت دهم در عمل اقدامي براي پرداخت اعتبار مترو انجام نداده است. اين کارشناس امور شهري با اشاره به تاثير گسترش مترو در کاهش آلاينده هاي زيست محيطي گفت: پرداخت اعتبار مترو در راستاي توسعه و تکميل آن به قدري اهميت دارد که مجلس بايد در صورت عدم تمکين دولت به پرداخت اين اعتبار راسا مجوز برداشت از صندوق توسعه ملي را صادر کند که ظاهرا کميسيون عمران مجلس هم به دنبال همين کار است. وي ياد آور شد: شبکه حمل و نقل عمومي کلانشهر تهران طي سالهاي اخير و با گسترش خطوط مترو اهميت زيادي پيدا کرده است و با نگاهي دقيق به خطوط حمل و نقل پايتخت هاي بزرگ جهان در مي يابيم که يکي از مهمترين شاخص هاي پيشرفت و توسعه مراکز حکومت ها، گستره خطوط ريلي و مواصلاتي آنهاست. سالاري ادامه داد : طي سالهاي گذشته خطوط مترو تهران رشد قابل قبولي داشته و جابجايي ميليونها مسافر در طول روز اهميت اين ناوگان حمل و نقل را به خوبي نشان مي دهد. اما متاسفانه طي روزهاي اخير اخباري مبني بر تعلل چند باره دولت در واريز اعتبار مترو شنيده شد که منشا نگراني است، اين در حالي است که هر روز بر ميزان مسافران مترو افزوده مي شود و آنگونه که شوراي شهر گفته حتي بخشي از اعتبار مورد نظر مترو که در تعهد دولت بوده از سوي شهرداري و شوراي شهر تامين شده است. اين فعال امور شهري با اشاره به پرداخت نشدن اعتبار مترو از سوي دولت طي سالهاي گذشته گفت: اين بي توجهي باعث شد که حتي مردم محروم حواشي تهران و از جمله ورامين و قرچک که چشم انتظار آمدن مترو بودند، و نامه ها و درخواست هاي زيادي را در اين باره در دور چهارم سفرهاي استاني به رئيس جمهور داده بودند، با ادامه تعلل هاي دولت نا اميد شوند. وي افزود: در ساير نقاط تهران همچون پرند و هشتگرد نيز قرار بود مترو کشيده شود که به خاطر عدم تامين اعتبار آن اين امر بلاتکليف مانده است. سالاري با بيان اينکه در حال حاضر خطوط متروي بسياري از نقاط کليدي شهر تهران راه نيفتاده و معطل اعتبار لازم است ، تصريح کرد: شوراي شهر چهارم و دولت يازدهم بايد دست در دست هم و با تعامل يکديگر خطوط ريلي زير زميني تهران و حاشيه آن را تکميل کنند. وي ابراز اميدواري کرد که دولت يازدهم از محل صندوق توسعه ملي اين ميزان اعتبار را ارائه کند تا شوراي شهر و شهرداري در راستاي توسعه خطوط و خريد واگنهاي مورد نياز اقدام کنند.
اگر در طول فرآیند ایجاد یا مدیریت وب سایتتان به مشکل یا ابهامی برخورده اید یا برای پاسخ به هر سئوالی که برایتان ایجاد شده است ،
می توانید با بخش پشتیبانی بیزنا در تهران با شماره تلفن 44386106 و 44386108 و همراه 09376166592 و یا ایمیل bizna24@gmail.com یا از طریق فرم ارتباط با ما تماس بگیرید.