به گزارش خبرگزاري موج از البرز؛ *از چند و چون و زمان اختصاص بودجه به استان په خبر؟ پس از دو ماه کشمکش ، حضور و پيگيري مستمر توسط شخص استاندار و مجموعه مديريتي اين معاونت 5 بعداز ظهر 29/12/91 موفق به اخذ دستور بودجه براي استان شديم اما به علت فرصت کوتاه باقي مانده تا روز پاياني سال در همين اتاق از ساعت 22 تا ساعت 5 بامداد آنهم با حضور کليه مديران اين معاونت تشکيل جلسه داد و متناسب با نياز واقعي ادارات تخصيص بودجه محقق شدو در همان ساعت 5 صبح30/12/91 بنده به همراه ليست ها و کارشناسان حوزه عازم خزانه شديم در زماني که همه مشغول استراحت بودند و بعد از آن هم به بانک دستور واريز به حساب دستگاه ها صادر شد. از ساعت 5 صبح تا دقيقا 2 ظهر مجموعه معاونت در حال ادامه روند کارشناسي بود که حتي يکي از مديران به دليل کار شبانه روزي و بي وقفه فکر مي کنم در هنگام خروج از استانداري از 30 درصد هوشياري برخوردار بود زيرا به صورت فشرده دو سه شبي همه در حوزه مستقر و مشغول بررسي بودند. وظيفه ماست آنچه که در اختيار ما باشد به صورت مساوي پرداخت مي کنيم . *شنيده ها حاکي از آن که آيا مديران در رفت و آمد با اين معاونت از مزيت بيشتري برخوردار هستند؟ اينطور نيست که تخصيص بودجه ها بر اساس رفت و آمد مديران تقسيم بندي شود ،اولويت در معاونت برنامه ريزي بودجه تنها نظريات کارشناسانه و اولويت سنجي البته با لحاظ شدن مديريت بحران است چرا که اين معاونت داراي کار گروه هاي متعددي است که هر يک از کارشناسان داراي دقيق ترين و بروز ترين اطلاعات هستند و در امر تخصيص بودجه هر يک به نوبه خود حامي و مدافع ادارات زير مجموعه خود مي باشند به بيان واضح تر ادارات بحران زده و پر نياز در رأس تخصيص مي باشند نه رفت و آمد اشخاص به عنوان مثال در جايي که مشکل راه وجود دارد معضلي که مستقيما با بهداشت اجتماعي و رواني البرزي ها مرتبط است عقل مديريتي اختصاص بودجه به فعاليت هاي فرهنگي را در اولويت هاي بعدي قرار خواهد داد حال همين موضوع را تسريع بدهيد به ساير ادارات ،در اين معاونت کارشناسي ملاک عمل است بنده تاکنون بر خلاف نظريات کارشناسي نظريه اي نداده ام. *روال در گذشته به صورت همسان سازي بوده يعني به عبارتي تخصيص بودجه با هيچ تناسب خاصي صورت نمي پذيرفته است که اکنون شاهد لطمات گذشته بر بدنه استان نوپا هستيم چرا که هيچ يک از ادارات به دليل تخصيص نابجا و غير کارشناسانه توان ارائه خدمت را با بودجه لحاظ شده نداشته اند، آيا شيوه حاکم در گذشته با عقل مديريتي سازگاري دارد؟ بله متاسفانه ،بودجه با درصد خاصي و يا به صورت يکسان در ميان ادارات توزيع مي شده است در واقع با انجام اين تخصيص کليه فعاليت هاي کارشناسي زير سئوال رفته است، مگر مي شود بدون بحران سنجي تقسيم بودجه نمود؟ مگر مي شود بدون لحاظ نمودن اولويت هاي خاص از جمله امنيت ،راه،درمان و آموزش و... بودجه را تخصيص داد ؟ درحال حاضر اطلاعات کارشناسان اين حوزه حتي از دستگاه هاي مادر نيز بيشتر است. چرا که بودجه خيلي کم است و ما وظيفه داريم متناسب توزيع کنيم قرار نيست نبايد چانه زني در کار کارشناسي اثر داشته باشد،رفت و آمد و چانه زني هم هست چرا، اما آن چانه زني هم کارشناسانه است. اما به اين معنا نيست که هر که در رفت و آمد بود بودجه بيشتري بگيرد و هر که نه کمتر و يا اينکه به ميزان يکسان به همه بودجه اختصاص يابد. تخصيص بودجه در اين معاونت از طريق رايزني و مشورت از تک تک اعضاي کارگروه ها اعمال مي شود در واقع،ميز برنامه و بودجه استان شورايي است نه در انحصار مديريت يزدي افزود بعد از کليه فعاليت هاي کارشناسانه در نهايت بند بند اختصاص ها با شخص استانداربررس و سپس براي اجراي نهايي ابلاغ مي شود. حتي بنده ابلاغ کردم که بودجه استانداري هم بايد پس از تخصيص به ساير ادارات آن هم در صورت باقي ماندن آن اختصاص يابد،اين مهم در حالي است که بسياري از فعاليت ها از جمله برگزاري انتخابات ، جلسات متعدد ، کمک مختلف به مصلي و هيات ها و... فعاليت هاي عمراني همه و همه بر گردن استانداري است و همه توقع دارند با اين حال باز هم اولويت را در تخصيص بودجه به دستگاه ها قرار داديم. *و اما سوال آخر چندي پيش شما در تير رس اتهام دوشغله بودن آنهم توسط خبرگزاري دولت و برخي از رسانه نماهاي البرزي شديد البته ناگفته نماند وظيفه اصلي رسانه ها شفاف سازي است اما در راستاي اين مهم بايد قبل از به انتشار در آوردن هر گونه مطلبي پس از رعايت اخلاق حرفه اي و قوانين مطبوعاتي به آن پرداخت، اما متاسفانه بدليل کم رنگ بودن ارشاد در عرصه رصد مطبوعات به وفور شاهد اين قبيل بي اخلاقي ها در برخي از رسانه ها نما هاهستيم در اين خصوص توضيح چيست ؟آيا شما دوشغله هستيد يا اينکه دو پست داريد؟ يزدي با نگاهي سرشار از صداقت و افسوس ادامه داد :همه بر عليه ما مطلب مي نويسند شما هم بزنيد، اما بنده مطابق با قانون يک شغل دارم و با يک حقوق ،اما بنا در دو پست خدمت مي کنم. ياسمن مرادي
اگر در طول فرآیند ایجاد یا مدیریت وب سایتتان به مشکل یا ابهامی برخورده اید یا برای پاسخ به هر سئوالی که برایتان ایجاد شده است ،
می توانید با بخش پشتیبانی بیزنا در تهران با شماره تلفن 44386106 و 44386108 و همراه 09376166592 و یا ایمیل bizna24@gmail.com یا از طریق فرم ارتباط با ما تماس بگیرید.